Hoe Giesbers bouwkwaliteit en efficiëntie met OpenSpace naar een hoger niveau tilt
Hoe kunnen we onze processen zo inrichten dat ze niet alleen voldoen aan de strenge regelgeving, maar ook de verwachtingen van onze klanten overtreffen? Het antwoord vonden we in OpenSpace, een oplossing die niet alleen tijd bespaart, maar ook vertrouwen en transparantie brengt in onze bouwprojecten.
De uitdaging: de zoektocht naar overzicht en efficiëntie
Stel je voor: een drukke bouwplaats waar de planning strak is, de verwachtingen hoog, en fouten nauwelijks ruimte krijgen. Nigel Buis, informatiemanager bij Giesbers, zag hoe inefficiënte processen kostbare tijd en energie opslokten. “Als informatiemanager is het mijn taak om één enkele waarheid in onze data te creëren,” vertelt hij. “Maar met de systemen die we hadden, kostte het ons veel moeite om overzicht te houden. We hadden een oplossing nodig die processen kon stroomlijnen en onze kwaliteit kon borgen.”
David Galama, engineer bij Giesbers, herinnert zich de uitdaging vanuit een ander perspectief: “Als engineer is mijn rol om de bouwkwaliteit te waarborgen en ervoor te zorgen dat alles volgens de laatste tekeningen wordt uitgevoerd. Maar telkens fysiek naar de bouwplaats rijden om alles te controleren? Dat slokt tijd op die we beter ergens anders kunnen inzetten.”
Lees het hele artikel en ontdek hoe wij mede dankzij OpenSpace erin slaagden om verbeterde kwaliteit en samenwerking te realiseren.